Крюківський потяг поїде у Львів (інфографіка)

17 червня 2014, 06:52
Оновлення рухомого складу: українців пересадять на вітчизняний швидкісний потяг, який не поступається "Хюндаю"

А.Манчук

На цьому тижні "Укрзалізниця" запустить в експлуатацію одразу два швидкісні потяги виробництва Крюківського вагонобудівного заводу. У Міністерстві інфраструктури повідомили, що у свій перший рейс новий потяг відправиться з Києва до Львова. "Доручення уряду виконано: ми уклали договір, і скоро відбудеться презентація двох поїздів виробництва Крюківського заводу. Вони вже пройшли обкатку і готові до експлуатації", – розповів міністр відомства Максим Бурбак. За рівнем комфорту і технічними характеристиками українські потяги практично ні в чому не поступаються корейським поїздам "Хюндай Ротем", які були запущені у травні 2012 року (див. інфографіку). А ось коштують вони дешевше: близько 200 млн грн за один склад ("Хюндаї" нам обійшлися в 232 млн грн кожен. – Авт.). В "Укрзалізниці" кажуть, що, швидше за все, ці поїзди будуть придбані в лізинг, умови якого поки невідомі.

Реклама

На Крюківському вагонзаводі нам сказали, що скоро обидва склади переженуть у Київ, швидше за все, в депо Української залізничної швидкісної компанії (УЗШК), яке адаптоване під стоянку корейських експресів. Точний графік руху двох крюківських поїздів зараз узгоджується. Неофіційно відомо, що перший рейс до Львова крюківський потяг здійснить серед тижня. "Це буде повноцінний пасажирський потяг, і відразу піде в рейс з людьми", – пояснила прес-секретар міністра інфраструктури Олена Гламазда. Вартість квитків на крюківські потяги буде прирівняна до поїздки на експресі рівня "Інтерсіті+", пояснили в УЗШК. Тобто квиток із Києва до Львова на швидкісному поїзді обійдеться в першому класі в 392,79 грн, а в другому – в 249,21 грн.

На думку голови комітету ВР з питань транспорту та зв'язку, екс-міністра інфраструктури Бориса Колеснікова, купівля крюківських поїздів є продовженням реформи з оновлення рухомого складу: "Абсолютно зрозуміло, що поїзди в Україні застарілі, і їх треба міняти. У Крюкові виробляють високоякісні склади. І якщо вони зможуть адаптуватися до складних умов нашого ринку, то багато іноземних виробників задумаються над тим, щоб розвивати своє аналогічне виробництво в Україні. Цей ринок величезний і перспективний, і він цікавий не лише вітчизняним компаніям, а й інвесторам з інших країн".

Біда – в поганому полотні

Реклама

Тим часом уже сім "Хюндаїв" після модернізації повернулися на залізницю, повідомляє ДП "УЗШК". Нагадаємо, десять потягів були зняті з експлуатації через несправність ще у лютому цього року, і зараз проводиться їх модернізація силами українських залізничників і корейських фахівців. Попередньо відомо, що всі склади повернуться на рейки максимум у липні. Зараз корейські експреси курсують між Києвом і Львовом, Харковом, Дніпропетровськом, Запоріжжям, Трускавцем.

Проблеми несправностей швидкісних "Хюндаїв" народний депутат Борис Колесніков пояснює поганою якістю залізничного полотна: "Від цих проблем не застраховані ні українські, ні південнокорейські машинобудівники. Наші дороги, на жаль, не дозволяють забезпечити повноцінний швидкісний рух (у Південній Кореї потяги розганяються до 180 км/год – Авт.). Для цього потрібно, як мінімум, щоб великовагові потяги ходили по одних коліях, а пасажирські – по інших. Тоді буде і швидкість, і комфорт".