Легендарний кран "Захарій" назавжди поплив з України

25 квітня 2016, 15:12
Тепер кран працюватиме в Стамбулі

Реклама

Легендарний кран "Захарій", за допомогою якого зводилися конструкції Подільсько-Воскресенського моста в Києві, виїхав з України до Туреччини, можливо, назавжди.

Нагадаємо, в 2011 році конструкція крана впала в Дніпро і кілька років він ремонтувався. Кран збирався в Києві на заводі "Ленінська кузня" і є найбільшим в Європі. Висота стріли – 93,3 м, розмір основного понтона – 97х16 м, вантажопідйомність – 680 тонн.

Реклама

Причиною аварії тоді були визнані неправильні дії капітана крана: при роботі по приведенню крана в транспортний стан був від'єднаний лівий понтон, який забезпечував його стійкість. В початку квітня 2012 року було прийнято рішення відправити кран вниз по Дніпру на завод "Океан" для ремонту і через кілька місяців кран повинен був повернутися до Києва. На жаль, але столична мерія навіть перестала згадувати про перспективи добудови мосту на Троєщину і кран "Захарій" виявився непотрібним в Києві.

В 2014 року в Миколаєві кран нібито спробували викрасти! Як повідомила місцева міліція, в ніч на 2 вересня невідомі проникли на завод, де знаходився кран, обрубали два швартовочних троси і відбуксирували його в інше місце. Керівництво заводу звернулося в міліцію, відкрили кримінальне провадження за статтею 356 ККУ ("Самоправство").

Реклама

Але, як стало відомо "Сегодня", легендарного "Захарій" ніхто не крав. "Як судновласник крана заявляю вам, що ніхто його не крав. Я написав заяву в міліцію, що факту крадіжки або викрадення не було! Два троса довелося відрубати, оскільки вони заплуталися через підйом води: всього їх було 8. Кран проходив випробування, а для цього його відправили в Миколаївський торговий порт, де він виконував комплекс випробувальних дій. Ми закінчили його ремонт, і тепер "Захарій" повністю готовий до роботи", – розповів тоді "Сегодня" директор експлуатуючої компанії Сергій Салагар. Він вже тоді передбачав, що до Києва "Захарій" не повернеться. "Будувати в місті нічого, грошей немає. Але якщо мер Кличко знайде гроші і придумає цікаві програми, ми готові надати "Захарій". Наш кран дуже дорогий – його вартість близько 100 мільйонів гривень, і він може будувати не тільки мости, а й порти", – повідомляв тоді нам Салагар.

Сьогодні ж Сергій Салагар повідомив "Сегодня", що останній місяць "Захарій" провів в одеському порту, на ремонті, виконуючи вантажопідйомні роботи. В одеському порту кран підняв затонулий понтон наших військових, і намагався підняти з дна затонулий яхту Брежнєва, але по техпрічінам лише відтягнув її на мілководді. Після це "Захарій" дав прощадьний сигнал і пішов на буксирі в бік Туреччини.

"У неділю, швидше за все назавжди, йде з Одеського морського торгового порту плавучий кран "Захарій". Дуже шкода, що йому так і не знайшлася робота в Україні. Сподіваюся, що в Туреччині крану з роботою пощастить більше. Турки по достоїнству оцінили кран Захарій. Він іде в Стамбул і там буде піднімати промисловість Туреччини. На жаль, але в Україні кран "Захарій" виявився нікому не потрібним", – повідомив нам Сергій Салагар.

Нагадаємо, у крана "Захарій" була своя сторінка в "Фейсбуці", де він активно ділився новинами зі своїми шанувальниками. На жаль, але віртуальне життя "Захарія" закінчилася в 2012 березні двома записами: "вже скоро!" І "Мене немає, але я є!".