Мати українця, який розбився на літаку в Єгипті: "Він полетів на відпочинок зі своєю дівчиною, вона теж загинула"

2 листопада 2015, 07:40
Рідні українців, які були на борту лайнера, що впав, їдуть на опізнання тіл

16-річний Кирило Усатов був серед пасажирів потерпілого крах літака. Фото: соцмережі

На борту лайнера Airbus A321 авіакомпанії "Когалимавіа", який трагічно розбився в суботу вранці, серед 224 осіб були четверо українців. Про це повідомив глава українського МЗС Павло Клімкін та назвав прізвища загиблих: Володимир Сачук, Лілія Мовчанова, Усатова Ірина та Уастов Кирило. Літак виконував рейс Шарм-ель-Шейх-Санкт-Петербург, вилетів у неділю о 5:51 за київським часом, але вже через 23 хвилини, о 6:14, не вийшов на зв'язок з Ларнакою (Кіпр) і зник з екранів радарів. Як виявилося – назавжди: лайнер розбився в горах, не вижив ніхто. Крім росіян (їх на борту була переважна більшість) і українців, на борту був громадянин Білорусі. За різними даними, на борту перебували від 17 до 25 дітей.

ПЕРШИЙ І ОСТАННІЙ. "Сегодня" розшукала родичів загиблих українців. Як з'ясувалося, двоє з чотирьох наших співвітчизників – 26-річний Володимир Сачук і 16-річний Кирило Усатов – були на відпочинку за кордоном вперше в житті. "Вперше і востаннє", – зі сльозами розповіли нам їхні друзі та родичі. "У понеділок виїжджаю з сестрою в Петербург на впізнання сина. Коли зможемо поховати, про це говорити важко. Був дуже добрим хлопцем, дуже любив нас, своїх батьків, – розповіла нам мама Сачука, Людмила. – Володя закінчив автодорожній вуз, займався укладанням асфальту, на роботі пішов на підвищення. У Єгипет полетів зі своєю дівчиною, вона теж загинула". Роблячи паузи і витираючи сльози, Людмила Олександрівна продовжила: "Було якесь передчуття. Я не знаю чому, але я відмовляла їх летіти. А в п'ятницю, за день до трагедії, з гаманця чомусь випала фотографія Володі".

Реклама

У сім'ї Усатових з Сєверодонецька Луганської області теж дві трагедії – загинули син Кирило і його мама Ірина.

Кирило Усатов охоче ділився з друзями фотографіями з кожної поїздки. 25 липня 2014-го. Фото: соцмережі

Реклама

Як розповіли нам близькі друзі Кирила, через кілька місяців, на початку 2016-го, йому мало виповнитися 17 років. "Не дожив до березня... Кирюша був життєрадісним, добрим, чуйним. Любив і поважав своїх друзів. Завжди допомагав їм. Дуже любив свою дівчину Юлю, в компанії його любили і цінували. Ніколи Кирюшу не бачила сумним. Завжди посміхався, жартував. Займався спортом, не курив, не пив. Йому подобалося готувати, і відпочиваючи з друзями, Кирило готував на всю компанію. Поруч з ним ми ніколи не були голодними! Для нас це велика втрата, але в нашій пам'яті він завжди живий!" – Розповіла нам його знайома Діана. "Кирило навчався на кулінара, хотів стати кухарем, планував вдосконалювати свої знання в Європі. Як взагалі таких людей можна забирати зі світу..." – говорить інший друг Кирила, Вадим Давиденко.

Незадовго до своєї загибелі Кирило на своїй сторінці в соцмережі опублікував фотографію відлітає літака і підписав її коротко: "Погнали". А ось його мати, Ірина, за 11 годин до загибелі опублікувала на своїй сторінці фото аеропорту і розмістила поруч значки у вигляді сліз – написавши, що їй не хочеться летіти додому. Про четверту загиблу, Лілію Мовчанову, відомо, що їй було 24 роки і що вона – уродженка Чернівецької області.

ВЕРСІЇ. Відразу після катастрофи експерти висунули ряд причин, через які могла статися найбільша катастрофа в історії російської авіації. У компанії "Когалимавіа", якій належав літак, що розбився, офіційно причини трагедії поки не називають: повідомляють лише, що пілот був досвідченим фахівцем, а сам лайнер був справним. Про літак офіційно заявляють наступне: йому 18 років, і в минулому році він пройшов заводське техобслуговування. "Всі форми передпольотного техобслуговування виконані своєчасно і в повному обсязі", – повідомили в компанії. А ось єгипетські власті вважають, що причиною катастрофи стали саме технічні неполадки на борту: за їхніми даними, командир екіпажу заявив про неполадку і запросив зміна маршруту. У російських ЗМІ також з'явилися дані, що у лайнера протягом тижня нібито були проблеми із запуском двигуна, на що скаржилися його пілоти.

Реклама

Ще за однією версією, літак міг бути збитий бойовиками ІД, точніше – їх єгипетською групою: відразу після катастрофи багато іноземних ЗМІ, з посиланням на "Твіттер" групи, дали інформацію, що бойовики взяли на себе відповідальність за збитий лайнер.

У пам'ять про загиблих люди несуть в Пулково квіти і свічки. Фото AFP

За словами репортерів, які приїхали на місце катастрофи, хвіст літака перебував в 5 км від уламків кабіни, на хвостовій частині немає слідів пожежі, а частина загиблих так і залишилися пристебнутими. "Могло статися все, що завгодно. Могли відмовити двигуни, могла бути турбулетность, – каже екс-перший заступник голови Державіаслужби України Олександр Гречко. – У районі, де сталася трагедія, буває сильна турбулентність. Те, що великий розкид уламків, каже, що літак розламався в повітрі. Але це – один з найнадійніших літаків світу. Він набирає висоту навіть з одним двигуном, а випадків відмови відразу двох в авіації ще не було! Вважаю, що було трагічний збіг обставин".