"Один з найдосвідченіших льотчиків": друзі про загиблого в катастрофі СУ-27 пілота Івана Петренка

18 жовтня 2018, 11:45
Сайт "Сегодня" поспілкувався з льотчиком з Харкова Сергієм Філатовим, для якого Іван Петренко – однокурсник, колега і близький друг

Загиблий в аварії пілот першого класу,

16 жовтня літак СУ – 27УБ розбився на навчаннях у Вінницькій області . Загинули двоє пілотів – українець Іван Петренко та його американський колега , чиє ім'я офіційно не озвучено ( хоча в ЗМІ вже повідомляють , що загинув американський підполковник – пілот Сет Нерінг ) . Прокуратура розглядає як можливу причину – порушення в підготовці і проведенні польотів . У Міноборони , тим часом , відзвітували як про повну справність техніки, так і про високий рівень підготовки льотчиків.

Начальник авіації повітряного командування "Схід" Повітряних сил ЗС України полковник Іван Петренко, який загинув в авіакатастрофі – пілот першого класу. Закінчив Харківське вище військове авіаційне училище льотчиків в 1993-му році, і останні 25 років займався авіацією.

Реклама

Сайт Segodnya.ua поспілкувався з льотчиком з Харкова Сергієм Філатовим, для якого Іван Петренко – однокурсник, колега і близький друг.

- Розкажіть, наскільки ви добре знаєте Івана Петренка, як часто доводилося спілкуватися?

– Ми з ним не просто друзі, ми з пелюшок разом. Наші батьки – земляки, починали літати в Омському аероклубі, служили в одному полку. Спочатку я народився, потім Ваня. Він на рік молодший за мене. Вчилися в одній школі, жили в сусідніх під'їздах у військовому містечку. Мріяли вступити до Харківського вищого авіаційного училища льотчиків. Я перший раз не вступив, а потім Ваня школу закінчив, надійшли разом, літали на одному аеродромі. Сім'ями дружили, в гості один до одного їздили. Крайній раз він приїжджав до нас 8-го вересня на авіафестіваль. На цьому фестивалі зустрілися кілька однокашників з різних міст. Перший раз така зустріч за довгий час, і ми не припускали, що це остання зустріч з Іваном.

Це був добрий чоловік, м'який, безвідмовний, спокійний. Його не можна було з себе вивести. Добродушний здоровань. Коли був курсантом, у нього була хороша льотна підготовка, і на сьогоднішній день, як професіонал, я щиро вважаю, що Ваня – один з найбільш підготовлених пілотів повітряних сил Збройних сил України. Він – інструктор на СУ-27, Мі-29, Л-39, в усіх умовах на всі можливі види підготовки. Таких льотчиків у нас одиниці.


– Те, що саме йому довірили цей політ, також пов'язаний з високим професіоналізмом?

- По-перше він був військовою людиною і одним з найбільш високих професіоналів в армії. І куди його направляли, там він і служив, тренував льотчиків, курсантів возив, потрібно було літати на навчаннях – він літав на навчаннях. Друге – він був одним з найдосвідченіших льотчиків. Те, що з ним був представник Національної гвардії США, означало, що Ваня був одним з найдосвідченіших і йому довіряли.

– Висувати версії ще занадто рано, але тим не менш, що могло стати причиною цієї аварії?

- Я дізнався, що впав літак. Потім дізнався, що там був Ваня. Потім чекав, коли пошуковий вертоліт їх виявить. Потім моніторив Інтернет, і там чого тільки не писали. Я б не хотів уподібнюватися людям, які, не розуміючи суті справи, починають висувати версії. Працює комісія, наскільки я знаю, знайшли бортовий самописець. Невідомо, в якому він стані і чи вдасться зчитати інформацію, але принаймні, займається комісія, чиє завдання – встановити істину в кінцевій інстанції. Тим більше, там знаходився пілот Нацгвардії США.

Офіційно кажуть, що всі версії розглядаються. Насправді, їх не так багато: відмова техніки, помилка пілота, і зіткнення з якимось предметом, наприклад, безпілотником або птахом. Чи могло бути зіткнення? Напевно, вони б встигли в цьому випадку щось сказати. Але я сподіваюся, що комісія з розслідування розбереться і назве причини.

Єдино, що можу сказати, знаючи Ваню як людину і професіонала, я переконаний в тому, що там не було помилки пілота. Там не було складної ситуації, вони поверталися додому. Треба зачекати. Все буде відомо, я думаю, вже в найближчі дні.


– Місцеві жителі говорили, що в ході катастрофи
, пілот намагався відвести літак якомога далі від населених пунктів

- Якщо вони бачили , що літак падав і він відвертав , то я не сумніваюся , що так і було . Ваня ніколи б не впав на село . Тому , можливо , вони і не стрибнули , просто не встигали , адже їм потрібно було відвести літак .