Шкіряк про "епічну подорож": "До кінця життя будемо згадувати те, що з нами трапилося"

12 травня 2015, 19:22
За його словами, поїздка в Непал принесла "багато прекрасних вражень"

У мережі з'явилися останні слова виконуючого обов'язки голови ДСНС України Зоряна Шкіряка перед вильотом літака з евакуйованими людьми з Катманду.

"Це було складне, в якійсь мірі навіть епічну подорож", – говорить змучений, неголений Зорян з косинкою на шиї в сюжеті "Громадського ТБ".

Реклама

В кінці він замріяно сказав: "Дасть Бог ми ще не один раз... Мабуть, до кінця життя будемо згадувати те, що з нами сталося".

До слова, сьогодні Шкіряк заявив, що звернувся до прем'єра Арсенію Яценюку із заявою про звільнення, і що є кандидатура людини, яка його замінить.


Нагадаємо, військовий літак Іл-76 вилетів з Києва в ніч на 30 квітня, щоб забрати з Непалу більше 70 українців, які чекали евакуації після землетрусу. Літак був наданий Міноборони. Політ в.о. глави ДСНС Зоряна Шкіряка спочатку викликав обурення, адже на той момент ще не був погашений пожежа в Чорнобильській зоні, і всі сили рятувальників були кинуті на ліквідацію вогню.

Реклама

Другий скандал розгорівся, коли опозиціонер Костянтин Стогній опублікував приблизні розрахунки вартості поїздки – близько 6 мільйонів гривень (пізніше виявилося, що Кабмін передбачив на ці цілі 7,3 млн грн) та й необхідність екстреної допомоги рятувальників, враховуючи, що вони вилетіли з Києва через 5 днів після землетрусу, викликала у опозиціонера питання.

Її більше резонансу додало польоту те, що Зорян Шкіряк взяв на борт військового літака свою подругу Катерину Храмову, яка в ДСНС не працює. Сам він пояснив це знаннями Храмової "східних практик" та її "громадянською позицією".

Скандальності історії надав ще й той факт, що в українського Іл-76 на момент вильоту з Києва не було дозволу на посадку в Катманду раніше 3 травня. Борт сіл в Делі, де, як видно, рятувальникам і журналістам належало провести три дні, перш ніж дістатися в Катманду.

Реклама

Але наступним подією, які прикували інтерес до польоту, стала поломка одного з насосів-регуляторів літака в аеропорту Делі. З Києва вислали новий насос-регулятор, але спочатку його довго розмитнювали, а потім близько доби проходила наладка.

Після цього Зорян Шкіряк прийняв рішення летіти в Катманду на звичайному рейсовому літаку. Уже в столиці Непалу виявилося, що у журналістів закінчилися гроші, і вони як громадяни України писали заяви з проханням виділити допомогу. Ночувати довелося на території резиденції українського консула разом з громадянами, які чекали евакуації.

На зворотному шляху, знову в аеропорту Делі, у літака лопнуло колесо, і люди проводили години чекання, лежачи на асфальті недалеко від злітно-посадкової смуги.

Далі шлях пройшов практично гладко: в Баку, де Іл-76 сіл для дозаправки і відпочинку пілотів, українців нагодували і поселили у готелі. Посадка людей перед вильотом до Києва, за словами командира екіпажу Олександра Пахольченко, почалася з півторагодинним запізненням, але переліт пройшов без екстрених ситуацій. У "Бориспіль" борт прибув близько 4-ї ранку 7 травня.