Українці почали заробляти на інформаційній війні

30 червня 2015, 21:59
Психологи рекомендують обережніше ставитися до жартів про війну

Українці заробляють на інформаційній війні. Кліше, які використовуються російськими ЗМІ, обіграють, щоб просувати товари і послуги. Створюють цілі лінійки одягу з різними іронічними назвами. І навіть спеціалізовані кафе.

"Ось у нас є в наявності така синичка знаменита, зараз користується попитом, як відомо, ми погано, як, виявилося, ставимося до снігурів і вона захищає", – говорить Лідія Виноградова, менеджер інтернет-магазину.

Реклама

Лідія показує товар, висміює російські новини. Прізвиська, придумані кремлівською пропагандою для українців, обіграли в одязі.

"Ось ми зробили форму, набір називається "каратель", хунта – народжений для бунту. Це не самоіронія, це, скоріше, знущання у відповідь над Москвою, щоб вони самі розуміли, наскільки це абсурдно звучить", – зазначила Віктор Малига, керівник інтернет-магазину.

А в цьому київському кафе знайшли застосування всім перлам телеведучого Кисельова.

Реклама

"Російська пропаганда розповідає, що ми там справжні бандерівці, нацисти, фашисти. Перед тим, як з'їсти російськомовне немовля, ми повинні перед цим помолитися Бандері. Але, враховуючи, що у нас не тільки один батько Бандера є, у нас є Шевченко, у нас є Шухевич, у нас є Петлюра. Тому ми вирішили створити молебню з чотирьох наших духовних наставників", – говорить Ігор Велес, директор кафе.

Інтер'єр кафе змінюється після російських випусків новин. Клітка з совами символізує Гаазький трибунал, чию юрисдикцію не визнає Володимир Путін. А біля туалету – стійка з батогом і намордником для раба, якого, за версією першого каналу, отримає кожен учасник бойових дій.

Меню у цьому кафе – також незвичайне. Тут є "Смажені снігурі", тобто страва з перепілок. Лосось під назвою "Ополченець гриль", а на сніданок – "Кримський пенсіонер – як сир у маслі, тобто сирники зі сметаною.

Реклама

У всьому має бути відчуття міри, нагадує психолог Ольга Плетка. На її думку, власники кафе пережартували по темі війни.

"Є дуже багато вразливих людей, у яких психіка ослаблена, вони вже травмовані медіа-травмою, коли вони спостерігають всі ці жахи. І коли вони зайдуть і почують меню, яке там надається, це для них буде додаткове травмування. Це життя і смерть, тут не можна гратися з цими речами", – сказала Ольга Плетка, психолог.

Не вся реакція на пропаганду подобається і політтехнологу Сергію Гайдаю.

"Буває виконання вкрай вдале. Є досить багато гумору, почуття стилю, такту, і це все працює. Буває, коли це ось так незграбно, дубово, і викликає у всіх подив", – зазначив Сергій Гайдай, політтехнолог.

Маркетологи ж впевнені, що мода на ресторани і товари, які висміюють небилиці кремлівської пропаганди – явище тимчасове. Адже українці починають звикати до того, що відбувається в країні, і поступово втрачають до цього інтерес.

Цю та інші новини ви можете подивитися у випуску інформаційної програми "События" на каналі "Україна".