Провідні медіа об'єднання виступають проти ініціативи заборонити рекламу ліків

20 листопада 2014, 14:50
Президенту і підписантам коаліційної угоди направили звернення

/ Фото: Сергій Ніколаєв

Провідні об'єднання галузі медіа звернулися до президента і підписантам коаліційної угоди з проханням вилучити з тексту документа пункт 4.4 Розділу V ("Реформа системи охорони здоров'я") про введення заборони реклами лікарських засобів, повідомляє ТСН.

Як наголошується в заяві, ґрунтовного аналізу наслідків подібної заборони, чи допоможе це запобігти безвідповідальне вживання ліків серед населення, ніколи не надавалося, при цьому реклама лікарських засобів становить більшу частку доходів медіа-компаній.

Реклама

"За оцінками експертів, розміщення реклами лікарських засобів залежно від типу ЗМІ становить від 15% до 40% загального обсягу їх доходів. Позбавлення ринку ЗМІ такої значної частини надходжень в умовах загальнонаціональної кризи неможливо компенсувати ні за яких обставин, що призведе до значних скорочень працівників, зникнення великої кількості ЗМІ і зниження можливості вітчизняних медіа створювати якісний продукт і конкурувати з іноземними ЗМІ, що є надзвичайно важливим в умовах інформаційної війни", – йдеться у зверненні.

Повідомляється, що в європейській практиці заборони реклами лікарських засобів практично не існує, обмеження введені лише в Норвегії і стосуються тільки телереклами. Разом з тим, введення цієї заборони суперечить зобов'язанням України в рамках Угоди про Асоціацію з Європейським Союзом: додаток XXXVIІ ("Політика з питань аудіовізуальної сфері") до Глави 15 Розділу V якого передбачає, що Україна зобов'язується протягом 2 років адаптувати своє законодавство до Директиви № 2007/65 / ЄС про аудіовізуальні медіа-послуги, яка передбачає заборону реклами виключно рецептурних лікарських засобів.

Крім того, реклама інформує споживача про нові продукти, розширює можливий спектр альтернатив вибору і сприяє конкуренції. Обмеження реклами ліків забере у споживачів право і можливість доступу до необхідної їм інформації, зокрема про властивості і ціни на лікарські засоби, можливості і варіанти, як відповідального самолікування, так і профілактики захворювань, а також унеможливить прозору конкуренцію, і, таким чином, побічно створить всі передумови до підвищення вартості ліків. В результаті, споживачі зможуть отримувати таку інформацію тільки від лікарів і аптекарів.

Реклама

"Вважаємо, що введення заборони реклами лікарських засобів є неконструктивним кроком для вирішення проблеми безконтрольного споживання ліків населенням, а також до їх здешевлення, що не принесе користі ні для споживачів, ні для засобів масової інформації. Ми виступаємо проти ухвалення подібних змін і просимо вас виключити пункт про заборону реклами лікарських засобів з тексту Коаліційної угоди", – резюмують медіа об'єднання.

Звернення підписали Асоціація "Індустріальний Телевізійний Комітет", Незалежна асоціація телерадіомовників, Українська Асоціація Видавців Періодичної Преси, Всеукраїнська Рекламна Коаліція, Асоціація "Незалежні регіональні видавці України".