Фото: Facebook
Останнім часом в Україні зростає кількість несправної, несертифікованої або бракованої техніки на прилавках магазинів. Так, купуючи гаджети, кожен українець може стати жертвою такого обману. Обміняти товар на аналогічний, але справний, або ж просто повернути за нього гроші погоджуються далеко не всі магазини, що виливається в судові розгляди.
Навіть дотримуючись усіх правил покупці не захищені від того, що продавці можуть не визнавати свою провину в тому, що товар виявився несправним, а просто звинуватять покупця і відмовляться міняти або ремонтувати товар .
"Спостерігається така практика, що продавці можуть спекулювати порушеннями правил використання, наприклад, якщо поломка сталася через день-два після покупки, часто керівництво магазину може винести "вирок" повної провини покупця в поломці. Відмовити в експертизі в разі заяви, що товар неякісний, ні виробник, ні реалізатор не мають права. А довести або спростувати результати експертизи можна вже звернувшись до суду. У разі, якщо ви доводите на місці, що товар має дефект або відвертий брак, його повинні замінити негайно. У тому випадку, якщо цього товару немає в наявності, заміна повинна бути здійснена протягом 60 днів з моменту подачі заяви від покупця", – роз'яснює нюанси молодший юрист Адвокатського об'єднання "Suprema lex" Регіна Сай .
Щоб звернутися до суду , потрібно зібрати всі документи , які підтверджують , що куплений вами товар виявився зіпсованим , а в магазині відмовилися будь-яким чином на це реагувати . Подаючи такий позов , споживач може бути цілком спокійним , тому що навіть судовий збір з нього зніматися не буде .
"Необхідно зібрати документи , що підтверджують порушення прав , в тому числі , екземпляр претензії з відмовою виконати ваші вимоги , квитанції , чеки , накладні , гарантію і т.д. Варто зазначити , що під час розгляду такої категорії справ судовий збір з споживача не стягується " , – розповідає юрист ЮК ВОЛХВ Ярослава Борка.
"Судова практика показує , що з даного питання до суду звертається невелика кількість людей , а часто основною причиною є два фактори , перший з яких , незначна сума покупки , а друга – відсутність знань своїх прав як споживача " , – підсумувала Сай.