Українські дороги продовжують залишатися неякісними, незважаючи на мільярди, які виділяються на ремонт

Багато трас, не кажучи про місцеві шляхи, відновити вже неможливо

На автомобільні дороги щорічно виділяються шалені гроші. Але кожен автомобіліст знає: покриття – все гірше і гірше. Багато трас, не кажучи про місцеві шляхи, відновити вже неможливо – простіше побудувати нові! Але ми наполегливо продовжуємо закопувати мільярди в дорожні ями, сподіваючись, як Буратіно в "Золотому ключику", на диво.

Реклама

Донецька область проводжає дощем. Як не дивно, траса, де два роки тому йшли бої, збереглася краще, ніж харківська дорога, яка примикає до неї. Після перетину областей смуга цілого асфальту помітно звужується. Вже через хвилину наший легковик підкидає на вибоїнах. Щоб не розбити колесо, водій Ярослав уповільнює хід.

На цій ділянці швидкість автомобіля ледь перевищує швидкість пішохода. Після дощу і по розмокшому узбіччі не проїдеш, і глибину заповнених водою ям доводиться визначати навмання. І так майже 20 кілометрів їзди, можна сказати, навпомацки, нервово стиснувши кермо.

З настанням весни дорога прийшла в непридатність. Сім'я Сергія і Олени цю ділянку долає вже не вперше.

Реклама

Від Ізюма – і до Чугуєва в трясці. Але, ростовська траса – далеко не єдиний сигнал тривоги. Країна на межі дорожньої катастрофи – вже визнали і в профільному Держагентстві. Ще 3-4 роки, і дорожня мережа може зовсім зникнути.

Карпати. Ми направляється до озера Синевир – місця паломництва туристів. Глибока водойма на висоті майже тисячу метрів також називають Морським оком Карпат. Одна біда – шлях, що веде до нього, – зруйнований.

Під'їхати до Морського ока Карпат можна тільки через село Синевирська поляна. Втім, цю єдину дорогу і дорогою-то не назвеш. Багато водіїв не ризикують – кидають машини ще при в'їзді в село, і решту маршруту йдуть пішки.

Реклама

Весь місцевий бізнес, який так чи інакше, залежить від цієї дороги, сподівається на місцеву владу. Мирослава – приватний підприємець. Каже, пройшов слух, що влітку дорогу повинні підлатати.

У сусідньому Міжгір'ї вже почали так званий ямковий ремонт. Але латок вистачить ненадовго. Потрібно повністю міняти асфальтне покриття, а часто і саму конструкцію траси – подушки, і змішувальні шари. В "Автодорі" тільки руками розводять – з минулого року агентство вже не значиться в особливій статті витрат держбюджету. Тепер фінансують – за залишковим принципом. Ні про яке стратегічне планування і мови не може бути.

До недавнього часу всі дороги, за невеликим винятком, ремонтували за планом. Економіст Євген Олейников бачить одну з причин бездоріжжя саме в цьому. І пропонує кожен ремонт проводити як окремий проект, інформація про який буде загальнодоступною.

"Умовно кажучи, в цьому році ми приведемо до ладу 4 дороги – з пункту А в пункт Б, з пункту Б в пункт В і так далі. Сьогодні знайти кожну ділянку на кожній дорозі – де там провели цей ремонт – це практично нереально", – каже Євген Олейников, експерт Економічної дискусійного клубу.

Пізній вечір. Ми їхали по одеській трасі на південь. Пробили шину.

На щастя, колесо ціле. Але вранці ми мали більш серйозне випробування – траса Н-14, що з'єднує Миколаїв та Кіровоград.

Замість попереджувального знаку гілки і залишки вантажної покришки – мабуть, її тут і поміняли. А дорожня вибоїна – як маленький ставок. Глибину спробуємо виміряти чоботом. Тут дна не відчуваю, але видно, що яма по коліно, і напевно сюди поміститься ціле колесо легкового автомобіля.

Загибель людей на цій дорозі – звичайна справа. Всього кілька днів тому на такий же вимоїні трапилася аварія.

Їздять часто з сусідньої Антонівки. Шляховиків не бачили давно.

Вбивці цієї траси – багатотонні вантажівки. За нею пролягає шовковий шлях від чорноморських портів вглиб України.

Контролювати вантажівки можливо.

Будь-який автомобіль понад певної ваги можна оснастити або джипіес. Тобто, ми контролюємо весь процес, і якщо автомобіль десь відхилився від маршруту, значить він просто заплатить додаткові гроші на ремонт тієї дороги, яку він продавлював своїми колесами", – говорить Олейников.

Село Водяно-Лорине – через нього пролягає траса – постраждало найбільше. Маршрутки сюди майже не доходять. Місцеві водії проклали свою грунтову дорогу – через поле. Так хоч виїхати можна.

Віктор Мойсейович розповів, що і трасу місцеві недавно перекривали, і до влади зверталися не раз – все марно. Сільські вулиці трохи підсипали. Але фури, маневруючи по вибоїнах, продовжують курсувати.

Експерти підрахували, якби кожен рік незалежності обласна влада будувала по 10 кілометрів шляху, зараз у нас була б зовсім інша країна. У цьому році "Автодор" спробує почати відновлення дорожньої мережі. Намітили залатати тисячу й сім сотень кілометрів. З огляду на, що це – один відсоток від усіх доріг по країні, ремонтувати їх будуть ще 99 років.

Цю та інші новини ви можете подивитися у випуску інформаційної програми "События недели" на каналі "Україна".

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Говорить президент України
Більше заяв Зеленського
ЗСУ: головне
Докладніше
Війна в Україні з космосу
Більше новин
🙏 Keep Calm
Допомога під час війни
Більше новин
Хроніка обстрілів
Більше про це
У пошуках роботи
Знайти своє місце!
🏠 Квартирне питання
Новини нерухомості
🚘 Актуалка для автовласників
Що ще нового?
"Разом нас багато"
Нас не подолати
⚽ Фан-сектор
Вболівай за футбол!
Be in Techno Trends
Слідкуй за новинами
⭐ Срачi прибули
Більше скандалів
🔮 Прогнози та гороскопи
Що ще кажуть зірки?
Герої не вмирають!

Позивний “Депутат”... Сергій Компанієць - старшина роти 93-ї окремої механізованої бригади “Холодний Яр”. Воював на передовій з 2014 року. Хлопці називали 47-річного старшину батьком, бо він допомагав і вчив кожного. Загинув у бою під Ізюмом, прикриваючи побратимів. Його 16-річний син пішов вчитись у військовий коледж…

Історія героя
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

67480.04

Bitcoin Cash (BCH)

450.09

Binance Coin (BNB)

420.7

Ethereum (ETH)

3759.8

Litecoin (LTC)

89.34

ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
51,50
49,57
50,80
27,61
51,90
49,90
50,90
27,89
53,00
51,00
51,00
27,71
53,15
51,41
51,69
27,86
53,99
52,49
53,99
28,48
56,99
54,99
54,99
28,97
56,99
54,99
54,99
28,98
57,88
54,39
54,49
28,65
58,99
56,99
55,99
28,98
-
48,79
48,92
26,97
Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡
Валюта
Курс гривні сьогодні

Валюта

Ціна (грн)

Долар США ($)

38.31

Євро (€)

41.54

"Ми з України"
Наш плейлист

PROBASS ∆ HARDI

"Доброго вечора"

PROBASS ∆ HARDI

Макс Барських

"Буде весна"

Макс Барських

Олександр Пономарьов

"Україна переможе"

Олександр Пономарьов

Антитіла

"Топити за своє"

Антитіла

ТНМК и Kozak System

"Мамо"

ТНМК и Kozak System
Співаймо разом!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти