У вагонах "Укрзалізниці" нічим дихати. Хто заплатить за кондиціонери?

23 липня 2021, 09:00
На сьогодні 60% пасажирських вагонів "Укрзалізниці" не мають кондиціонування. На нові вагони потрібно багато грошей

УЗ продовжує назначати поїзди / Фото: Укрзалызниця

З мокрими спинами в вагонах із забитими вікнами їздять пасажири "Укрзалізницею". Скільки в Україні вагонів без кондиціонерів і чому їх досі випускають у рейси, дізнавались новини "Сьогодні".

Неначе в сауні

Рушник замість віяла – чи не єдиний порятунок від спеки, коли немає кондиціонера. Нижня полиця – духовка, верхня – гриль, жартували пасажири плацкарти дорогою з Києва до Маріуполя. У розпеченій бляшанці Ольга їхала 19 годин.

Реклама

"Вагон був нагрітий, і люди просто стікали потом. Лилося. Навіть провідник – і в того спина була мокра", – каже пасажирка.

Влітку пасажирів більшає у півтора раза, кажуть в "Укрзалізниці". Щоб влізли всі, на рейки ставлять вагони з резерву. Часто ті, що варто було б порізати. Загальний парк компанії – 3800 пасажирських вагонів, і більшістьстала на рейки ще за Радянського Союзу. Нових за часів незалежності купили з пів тисячі. Але навіть деяким з них вже під тридцятку. І кондиціонери в них – за розкіш.

"У нас загалом у парку ще 60% вагонів не мають кондиціонування", – зазначає в. о. члена правління компанії Олександр Перцовський.

Нових вагонів поки немає, старі начебто й ремонтують. Так само і локомотиви, і колії.

Хто заплатить

На все нове треба більше грошей. Їх планують "здерти" з бізнесу – підняти тарифи на перевезення вантажів.

Реклама

"Як і минулі роки, частина клієнтів просто підуть з "Укрзалізниці" на альтернативні види транспорту. Ми точно не побачимо ні нових вагонів, ані нового ремонту колії", – каже генеральний директор Федерації роботодавців транспорту України Володимир Гусак.

Єдиний шанс – розділили залізницю на кілька компаній. Одна возитиме пасажирів, інша – вантаж, третя – опікуватиметься коліями, і ще одна – вагонами, пропонують експерти. Тоді буде простіше відстежувати, куди діваються гроші.

В "Укрзалізниці" й самі готові змінюватись і розділятись, але кажуть: треба воля держави і трохи бюджетних грошей.

"Щоб було фінансування пасажирських перевезень. Тоді держава замовлятиме конкретні маршрути, ставитиме конкретні вимоги до сервісу, до якості вагонів до їхнього граничного віку", – наголошує Перцовський.

Так це працює і за кордоном – за пасажирів доплачує держава. Інакше квитки були б дорожчими вдвічі, рахують залізничники. Але там мільйони людей не стікають потом у літню спеку у вагонах.

Реклама

Нагадаємо, "Укрзалізниця" завершила капітальний ремонт семи пасажирських вагонів. Уже з наступного тижня вони поповнять склад пасажирського поїзда "Інтерсіті" № 738/737, який курсує за маршрутом Київ – Запоріжжя.