Автоцивілка стає більше схожою на податок, ніж на захист – Борис Візиров

Екс-голова Національної комісії з регулювання ринків фінансових послуг розкритикував ситуацію на ринку автоцивілки

Обов'язкове страхування автоцивільної відповідальності водіїв (автоцивілка, ОСАГО) стає все більш схожою на додатковий податок для водіїв, ніж на страховий захист, вважає Борис Візиров, екс-голова Національної комісії з регулювання ринків фінансових послуг.

Понад п'ять млн українських водіїв з січня по вересень 2015 року застрахували свою відповідальність на суму 2,2 млрд грн. Виплати потерпілим в ДТП склали трохи більше третини отриманої суми – 780 млн грн. Решта понад 1,4 млрд грн осіли на рахунках страхових компаній, які є членами Моторного (транспортного) страхового бюро України (МТСБУ). І яким би не був сервіс цих компаній – купувати автоцивілку водії змушені у них, так як цього вимагає держава.

Реклама

"Обов'язкове страхування відповідальності водіїв – нормальна практика в усьому цивілізованому світі, – зазначає Борис Візиров. – Але особливість України полягає в тому, що примусове страхування в нашій країні не гарантує виплат потерпілим".

Люди по 3-5 і більше років чекають виплат за зобов'язаннями страховиків-банкрутів з Фонду захисту потерпілих у ДТП Моторного бюро. У число таких банкрутів входять кілька скандально відомих компаній. При цьому багатьом потерпілим Моторного бюро навіть нічого не обіцяє і спеціально затягує виплати, користуючись недоліками законодавства.

"Закону, що діє сьогодні, вже більше 10 років. Ми бачимо, наскільки він морально застарів. Коли його приймали, була одна економічна ситуація, страховий ринок йшов на підйом, був клієнтоорієнтований. Зараз ситуація зовсім інша, тому потрібні інші механізми, в тому числі, захисту споживачів страхових послуг", – говорить В'ячеслав Черняховський, радник президента асоціації "Страховий бізнес".

Реклама

Але замість назрілих реформ і прийняття нового закону керівництво Моторного бюро приймає інші, які мало відповідають запитам клієнтів і потерпілих в ДТП. Наприклад, на початку минулого року прийняли рішення з 1 травня 2015 року на 25% підвищити вартість полісів ОСАЦВ. Більш того, без узгодження з регулятором обмежили знижки за системою "бонус-малус", позбавивши багатьох сумлінних водіїв обіцяних законом бонусів.

"Захопившись вирішенням питань свого бізнесу за рахунок страхування водіїв, члени президії, мабуть, забули про те, що Моторне бюро – не бізнес-структура, а громадська організація, метою якої є захист інтересів потерпілих в ДТП", – зазначає Борис Візирів.

Нагадаємо, в грудні 2015 року Моторне бюро почало виплати потерпілим двох страхових компаній. Всього було обіцяно виплатити 33 млн грн. Але, якщо в першому випадку за боргами будуть платити всім потерпілим, незалежно, чи є вони кредиторами страховика чи ні, то в другому – за зобов'язаннями страхової компанії отримають гроші тільки ті, хто був внесений до реєстру кредиторів – такі вимоги закону.

Реклама

Як відомо, на сьогоднішній день процедуру банкрутства, яка в українській судовій практиці займає близько 2-6 років, проходять 9 страхових компаній. Чим довше триває процедура банкрутства, тим менше доведеться платити з фондів Моторного бюро, так як багато потерпілих просто втомлюються чекати. В цілому зобов'язання збанкрутілих компаній і страховиків, які втратили статус члена Моторного (транспортного) страхового бюро України, перед постраждалими становлять близько 200 млн грн.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Говорить президент України
Більше заяв Зеленського
ЗСУ: головне
Докладніше
Війна в Україні з космосу
Більше новин
🙏 Keep Calm
Допомога під час війни
Більше новин
Хроніка обстрілів
Більше про це
У пошуках роботи
Знайти своє місце!
🏠 Квартирне питання
Новини нерухомості
🚘 Актуалка для автовласників
Що ще нового?
"Разом нас багато"
Нас не подолати
⚽ Фан-сектор
Вболівай за футбол!
Be in Techno Trends
Слідкуй за новинами
⭐ Срачi прибули
Більше скандалів
🔮 Прогнози та гороскопи
Що ще кажуть зірки?
Герої не вмирають!

Позивний “Депутат”... Сергій Компанієць - старшина роти 93-ї окремої механізованої бригади “Холодний Яр”. Воював на передовій з 2014 року. Хлопці називали 47-річного старшину батьком, бо він допомагав і вчив кожного. Загинув у бою під Ізюмом, прикриваючи побратимів. Його 16-річний син пішов вчитись у військовий коледж…

Історія героя
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

61496.94

Bitcoin Cash (BCH)

298.81

Binance Coin (BNB)

413.46

Ethereum (ETH)

3422.44

Litecoin (LTC)

75.96

ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
51,50
49,38
50,05
27,61
51,90
49,90
50,90
27,89
53,05
51,38
51,62
27,56
53,09
51,09
51,20
27,61
53,68
52,29
53,68
28,48
56,99
54,99
54,99
28,97
56,99
54,99
54,99
28,98
57,88
54,39
54,49
28,29
58,99
56,99
55,99
28,48
-
48,90
49,05
26,98
Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡
Валюта
Курс гривні сьогодні

Валюта

Ціна (грн)

Долар США ($)

38.21

Євро (€)

41.3

"Ми з України"
Наш плейлист

PROBASS ∆ HARDI

"Доброго вечора"

PROBASS ∆ HARDI

Макс Барських

"Буде весна"

Макс Барських

Олександр Пономарьов

"Україна переможе"

Олександр Пономарьов

Антитіла

"Топити за своє"

Антитіла

ТНМК и Kozak System

"Мамо"

ТНМК и Kozak System
Співаймо разом!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти