За два роки в Одеській області на ремонт доріг місцевого і державного значення витратили понад 6 млрд грн. Для порівняння: 6,23 млрд грн становили дохідну частину бюджету всієї Південної Пальміри в 2017-му. Щоб перевірити якість виконаних робіт, одеські громадські працівники провели моніторинг відремонтованих ділянок. Перевірка сталася в рамках проекту "Прозорість та сумлінність публічного сектора", який реалізує Програму розвитку ООН в Україні. "Сегодня" дізналася про результати моніторингу.
Представники громадської організації "Антикорупційний офіс" Аркадій Топов і Юрій Дьяченко, які і проводили моніторинг, рапортують: перевірили тендерну документацію, оглянули 16 ділянок, на яких вже закінчили капітальний або середній поточний ремонт. Всього досліджували 78,2 км магістралей державного значення і 2,3 км місцевого
РЕЗУЛЬТАТИ. За словами перевіряючих, дослідження виявили недоліки як в тендерах, так і на місцях.
"У 74% тендерів цінова пропозиція переможця впродовж усіх етапів не змінювалася, що може свідчити про змову між компаніями-учасниками", – зазначає Аркадій Топов. Що стосується перевірки на місцях, то, наприклад, на одній з шести ділянок траси Одеса – Рені, яку відремонтували майже за 70 млн грн, вже спостерігається лущення і подрібнення дорожнього полотна".
За словами Юрія Дьяченка, ці недоліки можуть призвести до утворення ям. А на іншій ділянці цієї ж магістралі громадські працівники помітили незакладені діри від кернів (циліндричних зразків дорожнього покриття, взятих на дослідження).
Тим часом на відрізку, який полагодили за 75,5 млн грн, виявили колійність – деформацію в місцях смуг накату. Крім того, тріщини і колійність виявили на дорозі місцевого значення біля селища Цебрикове Великомихайлівського району, ремонт якої підрядник оцінив у понад 6 млн грн.
Найбільше порушень активісти виявили в роботі трьох підрядників. Керівник однієї підрядної організації запевнив "Сегодня", що при здачі об'єкта недоліків не було і вони, ймовірно, з'явилися в процесі експлуатації.
"В кінці ділянки є елеватор. Туди їздять автомобілі, вантажопідйомність яких перевищує нормативи. Основа на цій ділянці зміцнювалася, але, в будь-якому випадку, не розрахована для тих тоннажів, які там проходять. Тому колійність, якщо і є, треба розбиратися, від чого вона сталася", – пояснив керівник, додаючи, що збирається відправити своїх фахівців для дослідження стану дороги і готовий виправити всі недоліки, що виникли з його провини, бо термін гарантії становить п'ять років.
Ми телефонували і до інших компаній за номерами телефонів, вказаними в реєстрі Мін'юсту, але там так і не підняли слухавку.
РЕМОНТ ЗА ГАРАНТІЄЮ
Регіональний представник Програми розвитку ООН Тетяна Маяк каже, що в подальшому всі зауваження передадуть в обладміністрацію.
"Будуть вжиті певні заходи", – заявила вона.
Обіцяють прийняти до уваги результати моніторингу і в обласній службі автодоріг.
"Звичайно, наші інженери будуть враховувати це у своїй справі і працювати над усуненням проблем", – запевнили нас у прес-службі відомства.
Там пояснюють, що підрядники мають усунути всі проблеми в рамках гарантійного терміну. Поки що в службі вивчають результати і планують підходити до кожного об'єкту вже індивідуально. Громадські працівники, в свою чергу, планують і надалі відстежувати якість роботи підрядників спільно зі службою автодоріг та чиновниками ОДА.
Нагадаємо, Україна посідає 137 місце з 144 в рейтингу якості доріг от The World Economic Forum. Один із шляхів поліпшити дороги – побудувати платні траси. А першими платними дорогами в Україні можуть стати траси, побудовані на умовах концесії.
Також раніше сайт "Сегодня" писав, які дороги відремонтують в Україні у 2018 році.
Читайте також:
- "Євробляхери" розблокували дороги державного значення
- Скільки потрібно грошей на ремонт доріг в Україні: "Укравтодор" назвав суму
- Розриви, тріщини і сталеві обручі: до чого можуть призвести зміщення Керченського моста
- Харків і область засипало першим снігом: на дороги вивели спецтехніку, опубліковані фото