Справа не тільки в штрафах: чому важливо пристібатися паском безпеки в автомобілі

На думку фахівців, просте правило могло б убезпечити життя 700 – 800 українцям на рік

В УУкраїні планують збільшити штрафи за їзду без паска  безпеки в автомобілі під час руху. Більшість аварій, в яких загинули або травмувалися люди, могли б не мати таких страшних наслідків, якби водії і пасажири використовували пасок безпеки. Про це в коментарі сайту "Сегодня" розповіла координатор кампанії "За безпечні дороги" Олеся Холопік

"Пасок безпеки є ефективним засобом, що захищає в ДТП, коли відбувається лобове або бокове зіткнення, перевертання, виліт в кювет. Процедура пристібання займає всього три секунди, але збільшує шанс виживання в смертельній аварії на 50%. Так, за даними патрульної поліції, на українських дорогах в середньому гине 3 500 осіб на рік. Більшість з них – водії і пасажири. З використанням паска безпеки у половини з них був би шанс вижити. Тобто приблизно 700 – 800 осіб на рік могли б залишитися живими", – вважає Олеся Холопік.

За словами експерта, пасок безпеки активно використовують у всьому світі, тоді як українці ігнорують це правило.

Реклама

"Використання паска – світовий стандарт безпеки. У європейських країнах його використовують 80 – 90% водіїв, тоді як в Україні лише 15% водіїв вважають за потрібне пристібатися, а пасажири заднього сидіння – роблять це ще рідше", – продовжує фахівець.

Є ПОДУШКА І "ТИ МЕНЕ ПОВАЖАЄШ?": ХИБНІ ПЕРЕКОНАННЯ

Українці вперто відмовляються використовувати пасок безпеки, довіряючи неправдивій інформації або через дурну самовпевненість. Так, за словами Олесі Холопік, більшість свято впевнені в тому, що пасок не потрібен, бо в салоні є подушки безпеки. Але одна лише подушка не здатна врятувати життя людині.

"Серед українців побутують такі думки, що не треба використовувати пасок, оскільки є подушка безпеки. Але це не так. Подушка безпеки розроблена для роботи спільно з паском безпеки, а не замість нього. Подушка безпеки при розкритті рухається назустріч зі швидкістю 300 кілометрів на годину . Застебнутий пасок утримує тіло в сидінні і допомагає уникнути травм від зіткнення", – пояснює фахівець.

Крім того, українці вважають, що, перебуваючи на задньому сидінні, пристібатися не потрібно, адже це найбезпечніші місця. Але це знову-таки не так.

Реклама

"Є така думка, що не треба пристібатися на задньому сидінні. При цьому у пасажирів, що знаходяться на задньому сидінні, ймовірність отримати травми в ДТП така ж, як і у пасажира переднього сидіння. До того ж один не пристебнутий пасажир ззаду під час аварії може вбити або травмувати водія і пасажира спереду, які були пристебнуті", – доповнює Олеся Холопік.

Більшість водіїв також впевнено покладаються на свої знання, досвід і навіть відмовляють пасажира від паска, аргументуючи це тим, що, мовляв, "ти мене поважаєш?".

"Ти мені не довіряєш?", "Ти мене поважаєш?", "Я досвідчений", кажуть наші водії. Але цей досвідчений водій не впливає на поведінку на дорозі інших водіїв. Крім того, можуть бути погані погодні умови, спущена шина або інші непередбачувані несправності автомобіля", – розповідає експерт.

ЗІПСОВАНЕ ЖИТТЯ І ГРОШІ ПЛАТНИКІВ ПОДАТКІВ

Більшість водіїв і пасажирів, ігноруючи пасок безпеки, не замислюються про можливі страшні наслідки такого рішення.

Реклама

"Смерті, травми, життя в інвалідному кріслі. Крім того, якщо водій винен у ДТП, де пасажири отримали травми середнього та тяжкого ступенів тяжкості або загинули і були непристібнуті, це мінус для водія, йому загрожує за це кримінальна відповідальність. А якби всі були пристебнуті, можливо, залишилися б живі і не отримали б травм", – говорить Олеся Холопік.

Не замислюються ці люди і про свої родини, оточуючих, яким потім доведеться присвятити життя людині з інвалідністю.

"Можливо, це звучить цинічно, але це правда життя. Припустимо, людина загинула в аварії – для її близьких це горе, людина травмувалася в аварії, отримала інвалідність – для її близьких це додаткове навантаження. Крім того, якщо людина отримує інвалідність, потім всі платники податків платять за його утримання. І це тільки тому, що він за кермом колись не використав пасок", – коментує експерт.

ЩО ПОТРІБНО ЗРОБИТИ?

Якщо наші водії і пасажири самі не розуміють значення паска безпеки, то потрібно їх привчати до цього, каже експерт. І починати треба як з пояснення, навіщо потрібно пристібатися, так і з покарання гривнею. До речі, перші кроки в цьому напрямку вже були зроблені.

"Сьогодні штраф за непристебнутий пасок смішний – 51 гривня. За великим рахунком, це і штовхає українців ставиться до цього правила несерйозно. Зараз же нардепи ініціювали законопроект № 8492, в якому прописано збільшення відповідальності за не пристебнутий пасок безпеки з 51 до 850 гривень. Цей законопроект проголосований в першому читанні. 7 листопада документ просуватиметься в профільному комітеті. І в подальшому буде знову рекомендуватися до ухвалення у Верховній Раді в другому читанні", – підсумовує експерт.

Нагадаємо, поліція озвучила моторошну статистику ДТП на українських шляхахТак, з 1 січня по 1 жовтня 2018 року на автошляхах України сталося 108 070 аварій. У ДТП загинули 2 266 осіб, а 22 394 – отримали травми. При цьому найпоширенішими причинами аварій стали порушення правил маневрування, перевищення швидкості.

У зв'язку з жахливою ситуацією на дорогах патрульні фіксуватимуть порушення швидкості за допомогою відеофіксації.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Говорить президент України
Більше заяв Зеленського
ЗСУ: головне
Докладніше
Війна в Україні з космосу
Більше новин
🙏 Keep Calm
Допомога під час війни
Більше новин
Хроніка обстрілів
Більше про це
У пошуках роботи
Знайти своє місце!
🏠 Квартирне питання
Новини нерухомості
🚘 Актуалка для автовласників
Що ще нового?
"Разом нас багато"
Нас не подолати
⚽ Фан-сектор
Вболівай за футбол!
Be in Techno Trends
Слідкуй за новинами
⭐ Срачi прибули
Більше скандалів
🔮 Прогнози та гороскопи
Що ще кажуть зірки?
Герої не вмирають!

Позивний “Депутат”... Сергій Компанієць - старшина роти 93-ї окремої механізованої бригади “Холодний Яр”. Воював на передовій з 2014 року. Хлопці називали 47-річного старшину батьком, бо він допомагав і вчив кожного. Загинув у бою під Ізюмом, прикриваючи побратимів. Його 16-річний син пішов вчитись у військовий коледж…

Історія героя
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

65884.33

Bitcoin Cash (BCH)

379.14

Binance Coin (BNB)

534.38

Ethereum (ETH)

3424.53

Litecoin (LTC)

83.92

ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
51,59
50,44
51,84
27,57
53,40
51,40
52,40
27,39
54,50
52,50
52,00
27,71
55,09
53,49
55,09
28,69
55,25
53,71
53,85
27,85
58,99
56,99
56,99
28,97
58,99
56,99
56,99
28,98
59,49
55,81
55,88
28,38
59,99
57,99
57,99
28,98
-
49,51
49,31
26,89
Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡
Валюта
Курс гривні сьогодні

Валюта

Ціна (грн)

Долар США ($)

38.97

Євро (€)

42.45

"Ми з України"
Наш плейлист

PROBASS ∆ HARDI

"Доброго вечора"

PROBASS ∆ HARDI

Макс Барських

"Буде весна"

Макс Барських

Олександр Пономарьов

"Україна переможе"

Олександр Пономарьов

Антитіла

"Топити за своє"

Антитіла

ТНМК и Kozak System

"Мамо"

ТНМК и Kozak System
Співаймо разом!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти