Безготівкові платежі все більш популярні серед населення України. За даними регулятора, за 2018 рік сегмент "кешлесу" зріс на 5,8% і досяг позначки в 45,1%. Багато для цього зробили українські банки, але до рівня передових європейських економік ще далеко. Глава LeoGaming Альона Дегрік Шевцова розповіла, якими цікавими методами перехід до cashless проходив у деяких країнах і як це може бути застосовано для України.
"Головне правило зростання безготівкових платежів — знайти "золоту середину" між недорогою інфраструктурою та активним стимулом платити саме так", — вважає директор ФК "Леогеймінг Пей", наводячи приклади успішної реалізації подібного правила на практиці.
Для прикладу Альона Дегрік бере Кенію та Китай — дві країни з різними підходами до платіжних послуг, яких, тим не менше, об'єднують незвичайні умови розгортання платіжних опцій.
"Alipay як платіжний сервіс маркетплейсу Alibaba, WeChat Pay як розширення можливостей головного месенджера Китаю WeChat — вони впровадили системи оплати QR-кодом. Це недорога, проста і зрозуміла система. Єдине, що потрібно торговцю для прийому платежу — це аркуш паперу з QR-кодом", – розповідає Альона Дегрік Шевцова, називаючи стимулом не тільки особливості китайської економіки, але й соціальні активності, які проводили платіжні сервіси.
Далі засновниця LeoGaming розповіла про досвід Кенії з "мобільними грошима".
"На момент запуску M-PESA вирішувала проблему практично повної відсутності покриття країни банкоматами та відділеннями банків. Як знімати гроші з картки, як оплачувати послуги, якщо немає інтернет-банкінгу, а готівку завжди можуть вкрасти через розгул злочинності? M-PESA використовували існуючі можливості — покриття мобільним зв'язком. Оплата проходила через текстові повідомлення, якими активно користувалися для спілкування — це недорога інфраструктура. "Мобільні гроші" давали гарантію оплати і того, що вас не пограбують — це активний стимул для використання", - підкреслила Альона Шевцова Дегрік.
Відносно імплементації подібного, глава Леогеймінг вважає, що в Україні якісно розвинені практично будь-які методи безготівкових оплат, особливо безконтактні платежі, яким зараз приділяють максимальну увагу через запуск мобільних гаманців Apple і Google Pay.
"Все це означає, що Україні підходить будь-який шлях розвитку платіжної інфраструктури — все розвинене, клієнт тільки у виграші. Складно лише бізнесу, адже конкуренція нереальна. Тому єдиний шлях до успіху — постійні експерименти і створення нових стимулів — тому що на старих вже заробляє ваш конкурент", — підсумувала Альона Дегрік Шевцова.