Виконуюча обов'язки міністра охорони здоров'я Уляна Супрун розвінчала міф про небажання українських водіїв пристібатися ременем безпеки. Вона пояснила, чому все ж важливо пристібатися в автомобілі. Про це вона написала на своїй сторінці у Facebook.
Один з поширених аргументів не пристібатися – щоб в разі небезпеки можна було вистрибнути з авто. Деякі водії аргументують це тим, що на них можуть напасти, а застебнутий ремінь може перешкодити вискочити в разі небезпечної ситуації.
Супрун стверджує, що ефективність ременів безпеки доведена науково та ймовірність аварії в рази вища, ніж нападу з боку пасажира.
Також вона нагадала про норми, які офіційно заохочують таку поведінку. Наприклад, в населених пунктах також це можуть не робити водії з інвалідністю, водії і пасажири "швидкої" і поліцейські. Інструкторам водіння можна взагалі не використовувати ремінь безпеки, якщо за кермом учень. Ці норми діють з 2001 року, але фактично вони були переписані з радянських правил дорожнього руху, які варто було переглянути.
У країнах ЄС, всі пасажири автомобілів (включно з пасажирами у таксі) мусять користуватися ременями безпеки, а таксі мусять бути ними оснащені.
"У ситуації з нашими таксі обурює таке: бувають автомобілі, в яких ремінь безпеки демонтований або захований під сидіння. Водночас водій вважає себе правим і посилається на вищевказані правила. Це позбавляє пасажирів можливості користуватися ременем взагалі, навіть якщо вони хочуть. Завжди пристібатися в автомобілі – це здорове бажання захиститися, а не прояв недовіри до навичок водія. Навіть найдосвідченіші водії не можуть гарантувати 100% безпеки на дорозі", – написала Супрун.
Нагадаємо, у грудні минулого року Верховна Рада відхилила законопроект про 17-кратний штраф за непристебнутий ремінь безпеки. Документом пропонувалося збільшити штрафи з трьох до 50 неоподатковуваних мінімумів.
Раніше ми також писали, водії в Україні найчастіше гинуть через непристебнутий ремінь. Щонайменше десять осіб щодня гине внаслідок ДТП в Україні – це один з найгірших показників у Європі. З початку 2018 року відбулося понад 122 тисячі аварій, в яких загинуло 2651 особа. Найчастіше трагедії трапляються через перевищення швидкості, водіння в нетверезому стані і недотриманні дистанції.