Навчання в українських вузах скоротять заради досвіду роботи

3 лютого 2018, 07:14

Ілля Требор , Кирило Полтавець

Дуальність замінить практику. Студенти: на першому курсі не готові

Ужечерезп'ятьроківукраїнськістудентиполовинусвогонавчальногочасузможутьпроводитинароботі-офіційноінавітьззарплатою.Міністерствоосвітицього рокухоченапрацюватифундаментдлятакзваногодуальногонавчання."Сегодня"розібраласявдеталяхініціативи.

Реклама

БЕЗ ВІДРИВУ ВІД РИНКУ. Засловами заступника головиМОНВолодимираКовтунця,одназголовнихпроблемукраїнської вищої освіти-відірваністьвідринкупраці.

"Мы выпускаем много инженеров, но у наших предприятий проблема подбора кадров. Они не могут взять выпускника с дипломом магистра — он просто не готов к работе", — говорит Ковтунец.

Щобвирішитицюпроблему,Міносвітиобіцяєзарікрозробитизаконодавствоподуальномуутворенню.

"Его суть заключается в том, что студент с какого-то момента часть обучения проводит на рабочем месте. Это не практика, а полноценное исполнение обязанностей, получение зарплаты и параллельное получение знаний", — добавляет Ковтунец.

У МОН вже готова і затверджена концепція розвитку дуальної освіти. Передбачається, що вищі навчальні заклади повинні будуть самі знаходити і відбирати роботодавців, розробляти навчальні плани і оцінювати результати навчання на робочому місці. У свою чергу підприємства повинні будуть відповідати за безпеку, допомагати в розробці навчальних програм, організовувати робочі місця з можливістю оплати праці та надавати студенту необхідні матеріали для роботи. Крім того, роботодавець повинен буде виділити для кожного студента наставника. А ось сам студент повинен буде зобов'язаний дотримуватися корпоративної етики і не поширювати конфіденційну інформацію. За словами заступника міністра освіти Юрія Рашкевича, на робочому місці студенти проводитимуть 25-50% навчального часу. Правда, в МОН вважають, що запустити такий вид освіти можна не раніше 2023 року.

ПОТРІБНО, АЛЕ НЕ ВІДРАЗУ. ПроектнийкоординаторФондуім.ФрідріхаЕбертавУкраїніОленаДавліканова,яка брала участьу створенніконцепції,розповіланам,щоформадуальногоосвітиунасвкраїніобговорюєтьсяз 2014 року.

"От практики такой вид обучения отличается тем, что студент выполняет полный объем работы любого другого работника. У нас же практика пока выглядит так: "Мы тебя приняли, иди сделай кофе, принеси, отпечатай, сделай копии, а потом сиди, чтобы тебя не было видно, — объясняет она. — Плюс, когда вуз планирует обычные программы, только он отвечает за их наполнение. В дуальном образовании представители университета и работодателя садятся вместе и обсуждают программу, принимают решение, какие темы и в какой форме будут подаваться. Идет более глубокая взаимосвязь теории и практики".

На думкуHR-експертаАнастасіїЖукової,самаідеядуальноїосвіти-хороша:

"Вложить в сотрудника силы и средства, чтобы получить потом прибыль — так поступают очень многие крупные компании на Западе. Но нужно понимать, что работодатели захотят подстраховаться от того, чтобы выпестованный ими полезный кадр не сбежал в другую фирму. Нужны четкие механизмы компенсации, иначе работодатели потеряют к этому интерес".

Студентитежбачатьвтакомунововведенніпозитив,однаквважають,щовідразузпершогокурсудвоїстаосвітатількизашкодить.

"Я за, поскольку у нас недостаточно времени уделяют практике. Но такая система не должна быть обязательной. По крайней мере для студентов младших курсов. С другой стороны, захотят ли работодатели брать к себе студента-первокурсника, который толком ничего не знает и не умеет?" — задается вопросом студент одного из столичных вузов Владимир Кушнир.

УсвоючергустудентіншогокиївськоговузуВадимВовквважає,щовпитаннівиборумісцяроботиповиненвраховуватисяіголоссамогостудента.Нарешті,викладачОлександрТур'явважає,щонапершихкурсахдвоїстаосвітабудетількишкодити.

"Такую форму обучения можно запускать только к третьему курсу. До этого студенты должны познакомиться с азами учебной практики".

Навчання на робочому місці: досвід світу

Реклама

УкраїнськийваріантдуальногоосвітичастковосписанийздосвідуНімеччини.ЗасловамиДавліканової,тамвпровадженнятакої освітипочалосящев70-хрокахминулогостоліття.Прицьому,згідно з дослідженнямїїФонду,сьогоднівНімеччинііснує1563програмидуальногонавчання.Найбільшеїхвінженерії(39%)іекономіці(32%).

"Там у торгово-промышленной палаты есть целая база предприятий, которые готовы участвовать в дуальном образовании", — говорит Давликанова.

При цьому в Великобританії сьогодні на дуальній освіті навчаються близько 900 тис. осіб, а до 2020 року поставлена мета створити 3 млн робочих місць на підприємствах в рамках цієї програми. У Лондоні навіть підрахували, що віддача від кожного вкладеного фунта стерлінгів в студента складає приблизно 18 фунтів стерлінгів. А в США така програма існує з 1995 року, і по ній проходять навчання переважно на технічних спеціальностях. Роботодавці гарантують студентам зарплату не менше $ 36 тис. На рік після закінчення вузу. Крім того, двоїсте навчання впроваджується з 2012 року в Казахстані. Тут, як і в Штатах, студенти вважають за краще технічні спеціальності.

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...
Хочеш бути в курсі останніх подій?
Підпишись на повідомлення. Показуємо тільки термінові і важливі новини.
Хочу бути в курсі
Я ще подумаю
Будь ласка, зніміть блокування повідомлень в браузері!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти