Юристи розповідають про нюанси судових розглядів з магазинами техніки

15 липня 2018, 08:09

Анастасія Іщенко Анастасія Іщенко

Українці не звикли подавати позови до суду, коли стикаються з покупкою зіпсованої або несертифікованої продукції

Останнім часом в Україні зростає кількість несправної, несертифікованої або бракованої техніки на прилавках магазинів. Так, купуючи гаджети, кожен українець може стати жертвою такого обману. Обміняти товар на аналогічний, але справний, або ж просто повернути за нього гроші погоджуються далеко не всі магазини, що виливається в судові розгляди.

Навіть дотримуючись усіх правил покупці не захищені від того, що продавці можуть не визнавати свою провину в тому, що товар виявився несправним, а просто звинуватять покупця і відмовляться міняти або ремонтувати товар
.

"Спостерігається така практика, що продавці можуть спекулювати порушеннями правил використання, наприклад, якщо поломка сталася через день-два після покупки, часто керівництво магазину може винести "вирок" повної провини покупця в поломці. Відмовити в експертизі в разі заяви, що товар неякісний, ні виробник, ні реалізатор не мають права. А довести або спростувати результати експертизи можна вже звернувшись до суду. У разі, якщо ви доводите на місці, що товар має дефект або відвертий брак, його повинні замінити негайно. У тому випадку, якщо цього товару немає в наявності, заміна повинна бути здійснена протягом 60 днів з моменту подачі заяви від покупця", – роз'яснює нюанси молодший юрист Адвокатського об'єднання "Suprema lex" Регіна Сай.

Реклама

Щобзвернутисядо суду,потрібнозібративсідокументи,якіпідтверджують,щокупленийвамитоварвиявивсязіпсованим,авмагазинівідмовилисябудь-яким чиномнацереагувати.Подаючитакийпозов,споживачможебутицілкомспокійним,тому щонавітьсудовийзбірзньогозніматися небуде.

"Необхіднозібратидокументи,що підтверджуютьпорушенняправ,втомучислі,екземплярпретензіїзвідмовоювиконативашівимоги,квитанції,чеки,накладні,гарантіюіт.д.Вартозазначити,щопід час розгляду такоїкатегоріїсправсудовийзбірзспоживачане стягується",-розповідаєюристЮКВОЛХВЯрославаБорка.

Правда,звертатисядо судузтакимисправамиукраїнціне поспішають.ЯкзазначаєРегінаСай,вбільшостівипадківтаквідбуваєтьсяпросточерез те,щоукраїнціне знаютьсвоїхправ.

"Судовапрактикапоказує,щоз даного питаннядо судузвертаєтьсяневелика кількістьлюдей,ачастоосновною причиноюєдва фактори,першийзяких,незначнасумапокупки,адруга-відсутністьзнаньсвоїхправякспоживача",-підсумувалаСай.

Нагадаємо,ранішесайт"Сегодня"розповідав, як захистити себе в супермаркеті від обману і несправедливості.
Більшдокладнопро те,щоробити,якщовмагазинівампродалинеякіснийтовар,читайтевматеріалісайту "Сегодня": Обдурили в магазині техніки: що робити і як захистити свої права

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти