Життя моряка: які пірати найнебезпечніші і чому українські продукти – найкращі

"Сегодня" починає спецпроект, у якому розповість про морські пригоди

<p>Фото: з архіву А. Стовманенко</p>
<p>Фото: з архіву А. Стовманенко</p>
<p>Фото: з архіву А. Стовманенко</p>
<p>Фото: з архіву А. Стовманенко</p>
<p>Фото: з архіву А. Стовманенко</p>
<p>Фото: з архіву А. Стовманенко</p>
<p>Фото: з архіву А. Стовманенко</p>
<p>Фото: з архіву А. Стовманенко</p>
<p>Фото: з архіву А. Стовманенко</p>
<p>Фото: з архіву А. Стовманенко</p>
<p>Фото: з архіву А. Стовманенко</p>
<p>Фото: з архіву А. Стовманенко</p>
<p>Фото: з архіву А. Стовманенко</p>
<p>Фото: з архіву А. Стовманенко</p>
<p>Фото: з архіву А. Стовманенко</p>
<p>Фото: з архіву А. Стовманенко</p>
1/8

Старший помічник Андрій Стовманенко, уродженець Іллічівська Одеської області, в морі – з 2001 року, а на іноземних судах або, як кажуть моряки, "під прапором", працює останні дев'ять років. За цей час Андрій встиг побувати у всіх океанах, крім Північного Льодовитого, і на всіх континентах, окрім Австралії. А його перший рейс був в Індію.

Реклама

"Як правило, перші рейси найважчі, – розповідає Андрій. – Молодим морякам доводиться йти в низькосортні компанії – через відсутність досвіду в інші не беруть. Ось і доводиться працювати на старих судах без кондиціонерів і будь-якого іншого комфорту. У свій перший рейс я на такому старому судні слідував до Індії, потім в Росію і назад, в Україну. Найскладніше було звикнути до клімату. Адже в Україні було досить прохолодно, а в Індії – нестерпна спека".

Зараз старпом працює на танкерах, до цього спробував себе на універсалах і сухогрузах. "Бути моряком важко. Доводиться бути тривалий час в розлуці з сім'єю. Крім того, це зміна клімату, їжі, часта зміна людей, замкнутий простір, залізо навколо. Зараз простіше переносити плавання завдяки сучасним технологіям: хтось спілкується по відеозв'язку з рідними, хтось грає в ігри, хтось займається спортом, якщо на борту є спортзал", – зізнається моряк.

А по поверненню морякам у міській метушні доводиться навіть заново звикати до світлофорів – адже на адаптування до "земного" життя необхідний час. Ще складно сприймати новини. "На судні ми отримуємо новини, але з одного джерела і тільки самі основні. Непросто потім впоратися з потоком інформації на березі", – зізнається він.

Реклама

"ПРИГОДИ НЕ РАДУЮТЬ". Незважаючи на те, що наш герой з дитинства мріяв бути моряком і зачитувався книжками про пригоди, Андрій б не хотів, щоб його син пішов у море. "Зараз у цій професії немає місця романтиці. При нинішніх технологіях від капітана і команди залежить не так багато. Це раніше потрібно було взяти вантаж і доставити з точки "А" в точку "Б", а зараз треба доставити вантаж і ні з ким не посваритися", – зізнається Андрій.

А ось пригоди, про які ми так жадали дізнатися, в реальному житті моряків аж ніяк не радують. "Хочеться без них працювати", – сміється старпом. За його словами, навіть шторм – це штатна ситуація для моряка, хоча й небезпечна. "Зараз я працюю на великих суднах, розміри яких можна порівняти з майже з трьома футбольними полями. І правильно управлятися з ними в шторм – дорогого коштує", – зізнається співрозмовник. Втім, найнебезпечнішими залишаються зустрічі з піратами. "Одного разу ми йшли в Західну Африку. Для цього довелося обмотати пароплав колючим дротом і взяти на борт кілька автоматників", – згадує помічник капітана. До речі, західно-африканські розбійники, хоча і менш відомі, але набагато небезпечніші за сомалійських – за шість років вони захопили 291 судно, а сомалійці тільки 107. Нападають вони виключно на танкери, що перевозять нафтопродукти.

Сім'я і близькі – не єдине, за чим сумують в рейсі. Наш співрозмовник зізнався, що в будь-якій країні продукти набагато гірші, ніж в Україні. "Овочі пластмасові, м'ясо несмачне, а хліб – з терміном зберігання в дев'ять місяців. Він може тижнями стояти на столі і навіть не черствіти", – розповідає моряк і додає, що повертаючись на батьківщину, першим ділом налягає на оселедець.

Реклама

За 14 років Андрій встиг попрацювати з різними екіпажами. Зазвичай в офіцерському складі – вихідці з країн СНД, а рядові члени команди – китайці та філіппінці. "Найпростіше працювати з чехами, словаками – у нас багато спільного в менталітеті, традиціях. А ось з китайцями трапляються складності – у них дуже погана англійська, і вони часом відмовляються слідувати міжнародним стандартам", – розповів моряк.

ПРОГРЕС. Сучасні судна вражають не тільки розмірами, а й технічним забезпеченням, яке допомагає морякам. Ось тільки для роботи треба добре знати англійську мову – адже на ній всі інструкції.

СТИХІЯ. Навіть найсильніший шторм у морі – це штатна ситуація, при якій не можна губитися, а треба впоратися, зберігаючи холоднокровність і спокій. І прикладом тут для всіх служать капітан і його помічники.

ДИВА ПРИРОДИ. Часом моряки можуть кілька місяців не ступати на землю, слідуючи з порту в порт. Тим не менш, морські пейзажі завжди можуть порадувати морськими дивами: зграями дельфінів або океанських птахів.

 

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Говорить президент України
Більше заяв Зеленського
ЗСУ: головне
Докладніше
Війна в Україні з космосу
Більше новин
🙏 Keep Calm
Допомога під час війни
Більше новин
Хроніка обстрілів
Більше про це
У пошуках роботи
Знайти своє місце!
🏠 Квартирне питання
Новини нерухомості
🚘 Актуалка для автовласників
Що ще нового?
"Разом нас багато"
Нас не подолати
⚽ Фан-сектор
Вболівай за футбол!
Be in Techno Trends
Слідкуй за новинами
⭐ Срачi прибули
Більше скандалів
🔮 Прогнози та гороскопи
Що ще кажуть зірки?
Герої не вмирають!

Позивний “Депутат”... Сергій Компанієць - старшина роти 93-ї окремої механізованої бригади “Холодний Яр”. Воював на передовій з 2014 року. Хлопці називали 47-річного старшину батьком, бо він допомагав і вчив кожного. Загинув у бою під Ізюмом, прикриваючи побратимів. Його 16-річний син пішов вчитись у військовий коледж…

Історія героя
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

63830.38

Bitcoin Cash (BCH)

464.85

Binance Coin (BNB)

586.56

Ethereum (ETH)

3140.27

Litecoin (LTC)

81.17

ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
54,01
52,01
52,01
25,48
54,49
54,04
50,60
27,58
57,79
56,79
56,68
28,29
57,94
56,41
54,92
26,76
58,50
56,50
53,90
28,04
60,88
57,91
56,99
28,59
61,99
59,99
57,49
28,97
61,99
59,99
57,49
28,98
62,99
61,99
59,99
28,98
-
52,99
50,81
26,24
Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡
Валюта
Курс гривні сьогодні

Валюта

Ціна (грн)

Долар США ($)

39.53

Євро (€)

42.31

"Ми з України"
Наш плейлист

PROBASS ∆ HARDI

"Доброго вечора"

PROBASS ∆ HARDI

Макс Барських

"Буде весна"

Макс Барських

Олександр Пономарьов

"Україна переможе"

Олександр Пономарьов

Антитіла

"Топити за своє"

Антитіла

ТНМК и Kozak System

"Мамо"

ТНМК и Kozak System
Співаймо разом!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти