В Україні продовжують відбуватися смертельні ДТП за участю маршруток. Тільки в понеділок, 13 серпня, на 390 км автодороги Київ – Одеса зіткнулися вантажівка і мікроавтобус. Водій маршрутки загинув, а сім пасажирів отримали травми. А трьома днями раніше в Запорізькій області КамАЗ врізався в пасажирський автобус – сім осіб померли, в тому числі шестеро дітей, а 17 – постраждали. Страшна аварія за участю маршрутки сталася і 20 липня в Миколаївській області. У підсумку, п'ятеро людей загинули, 12 – отримали травми.
Поліція регулярно реагує на подібні випадки і проводить перевірки маршруток в рамках операцій, але, на думку адвоката Вадима Володарського, що спеціалізується на справах про ДТП, це не дасть ніякого ефекту. У коментарі сайту "Сегодня" юрист розповів про причини аварійності на українських автодорогах, в результаті чого відбуваються ДТП не тільки за участю громадського транспорту, а й інші резонансні автоаварії.
"У нашій країні після кожної гучної ДТП у людей, які перебувають при владі, виникає емоційно-непрофесійна реакція, аж до визначення винуватців через годину після аварії, але фактично єдиного професійного підходу до боротьби з аварійністю у нас немає", – каже Володарський.
Як вважає експерт, існує мінімум чотири причини високого рівня аварійності, перша з яких – відсутність об'єктивної статистики причин ДТП. На це, на думку юриста, впливає жахлива ситуація з розслідуванням аварій, яка склалася в нашій країні.
"Частково це некомпетентність, частково це упередженість, частково це корупція. У результаті, в деяких справах про ДТП неправильно визначається не тільки винуватець, а й причина аварії. Таких справ чимало, і це впливає на загальну статистику. Через це держава не має об'єктивної картини, на підставі якої може приймати правильні рішення по боротьбі з ДТП", – коментує адвокат.
Крім того, залишають бажати кращого і самі дороги. І проблема не тільки в стані асфальтного покриття, а в неправильній організації дорожнього руху в цілому.
"У нас, наприклад, є така абсурдна річ, як пішохідні переходи через проспекти з восьми смуг або траси міжнародного значення. Це дикість", – говорить Володарський.
Чимало на аварійність на дорогах впливає проблема із залученням водіїв до відповідальності за порушення, що не призвели до ДТП. На думку юриста, через далеко не ідеальною правової бази і непрофесіоналізму деяких поліцейських люди не завжди розуміють, за що їх штрафують, після чого у них складається не зовсім адекватне ставлення до порушення і покарання.
"Взаємозв'язок між причинами і порушеннями у деяких водіїв геть відсутній. Вони сприймають штрафи не як покарання за порушення, а як лотерею – сьогодні мене, завтра тебе, як якийсь податок на їзду на наших дорогах", – доповнює адвокат.
І, наостанок, колосальна проблема – це пішоходи, велосипедисти, погоничі тварин, які за порушення ПДР не несуть ніякої відповідальності.
"Вони бачать, що в будь-якому випадку винним зроблять водія автомобіля, тому і порушують", – говорить Вадим Володарський.
На думку експерта, ситуацію на дорогах зможуть вирішити не перевірки, рейди і гучні заяви чиновників, а лише глобальні зміни в законодавчій сфері, удосконалення доріг і виховання у всіх учасників дорожнього руху культури поведінки на дорозі.
Раніше сайт "Сегодня" писав, чому в Україні стало більше аварій на дорогах. Незважаючи на майже 12% зростання ДТП, кількість важких подій впала на 20% – загинуло на 816 осіб менше, ніж роком раніше.
Також були названі українські міста-рекордсмени за кількістю ДТП.