Стережись самоката і сігвея! Як вижити в Україні пішоходу і іншим учасникам руху

По дорозі разом з автомобілями в наших реаліях їхати на самокаті страшно, а на тротуарі через самокатніков і велосипедистів ризикують пішоходи

Що більше заторів у містах, то більше українців їздять не на авто, а на велосипедах або електросамокатах, моноколесах та сігвеях. Це і добре, і проблематично, адже часом небезпечно для здоров’я, а законодавчо таких рух не врегульований.

Про те, як можна зарадити стражданням пішоходів, велосипедистів та інших учасників руху за законодавчого вакууму та відсутності велодоріжок – у сюжеті "Підсумків. Сьогодні".

Реклама

Самокат поза законом

Електричний самокат є відносно новим транспортом і не фігурує у жодних юридичних нормах, тому його власник одночасно має статус і пішохода, і водія. Тож у разі ДТП може виникнути колізія – як при русі по тротуару, так і по дорозі.

"Дане питання є неврегульованим. Тобто невизначений, як окремий учасник дорожнього руху саме такий транспортний засіб і саме в такому контексті сприймати, як учасника дорожнього руху можна лише умовно", – прокоментували у департаменті патрульної поліції.

Дорогою разом із автомобілями в наших реаліях їхати самокатом лячно, та й пішоходи не дуже полюбляють самокатниківна тротуарі.

"Переход переходив, а там пацан на електросамокаті, виходить з поворота виїжджає, не помітив світофор і чуть аварійну ситуацію не створив", – розповідає пішохід Вадим Снігур.

А коли водій самоката виїжджає на дорогу, його вже недолюблюють водії автотранспорту.

Реклама

"Когда ехали на машине, я удивилась, когда увидела человека на самокате как полноценного участника дорожного движения. И это ужас, потому что их не видно, они не могут соблюдать все правила, ну априори, и не могут конкурировать с машинами и я бы на их месте не выезжала на открытую дорогу", – вважає водій Ксенія Проконова.

Якщо вас збив велосипед

Ідея прирівняти самокати, гіроскутери й моноколеса до велосипедів, що потягне за собою і вимоги до підготовки, і відповідальність за дотримання правил руху, і, зрештою, заборону ганяти тротуарами здається правильною, проте, на жаль, й у випадку з велосипедистами усі ці норми й правила діють не завжди.

Велосипеди фігурують у правилах дорожнього руху, згідно з якими на них можна їздити на велодоріжках, у велосмузі або ж у смузі пасажирського транспорту.

"Вздовж дороги як можна ближче до правого краю проїзної частини", – пояснює інспектор поліції.

Однак велосипедисти таки їздять тротуарами, і тоді жертвами стають пішоходи.

Реклама

Марина стала жертвою необачного велосипедиста. У рідній Вінниці вона йшла на робочу зустріч, аж раптом відчула удар.

"Він просто в’їхав у мене, ось сюди кермо, а тут колесо. І виходить така ситуація: людина просто в’їхала, забрала свій велосипед, сказала "ой вибачте" і поїхала, а я лишалася стояти брудна, з синцем величезним, з синцем на гомілковій кістці", – розповідає жінка.

Тепер Марина з підозрою ставиться до всіх велосипедистів. Уже не кажучи про самокатників.

"Після того в мене, навіть, був певний страх, страх велосипедистів. Я коли йшла по тротуару і бачила, що їде людина на велосипеді, в мене такий траплявся типу ступор, я не знала, куди мені тікати, вліво-вправо чи йти вперед", – каже вона.

Що кажуть велосипедисти

Із самокатниками ситуація зрозуміла, про них нічого в законах не написано, та чому так тягне на тротуар велосипедистів.

Причина банальна – розвиненої системи велодоріжок у наших населених пунктах, та й у столиці, немає, а на проїжджій частині багато хто почувається невпевнено.

"Це ризик їхати по дорозі, у нас водії не виховані, я не кажу про всіх. Є окремі випадки, що велосипедиста не рахує за транспортний засіб, не пропустить, не зупиняється, навіть від бордюру не тримає дистанцію. А велодоріжок бракує", – скаржиться велосипедист Євген.

І він теж має рацію. Наприклад, у Києві – лише 116 кілометрів велосипедних доріжок. Планується збільшити в десять разів, але за двадцять років. Тому влада ніби й не бачить порушників на тротуарах.

"Як ми спілкуємося з поліцією, то поліція до цього ставиться більш менш зрозуміло, тому що кожен хоче вижити на дорогах, а транспорту з кожним роком все більше", – кажуть у департаменті транспорту Києва.

Велодоріжка – не панацея

Однак, іноді і велодоріжки не зупиняють від транспортних пригод. Проблема в тому, що у нас водій не поважає велосипедиста, велосипедист – пішохода, а пішохід – велосипедиста.

Музикант Діля свого часу наїхав велосипедом на перехожого.

"Я їхав на зелене світло і раптом, їхала машина і я. І тут звідкілясь із тротуару на мене стрибнула жінка. Ну, я не встиг затормозити і я її збив. Вона впала. Розсипала яблука, я їй почав допомагати. Приїхала поліція. Мене поліцейський відвів і каже, можна в суд, тут незрозуміло що, свідків немає. Це буде довго, нудно, ви будете витрачати час, гроші. Просто може відлистай якось тій жіночці. І все. Вона так лежала, їй так було погано, потім я підійшов і кажу, вам доларів двісті вистачить? Вона сказала, ну триста буде нормально", – розповів він.

Музикант каже, що згодом жінка погодилася, що порушила, але гроші все одно взяла.

Досвід сусідів

У Європі, наприклад, велосипедист має здавати на водійські права.

Два роки тому у Польщі уже зіткнулися з проблемою електросамокатів. Вони теж у жодних юридичних нормах не фігурували, а коли почали траплятися аварії, польські поліцейські не розуміли, як їх оформляти: це зіштовхнулися два пішоходи чи все ж таки пішохід і водій переносного транспорту.

Врешті-решт електросамокати прирівняли до велосипедів, а ними їздити на тротуарах заборонено.

"В Польщі в 11 років здають на картку водія, щоб водити велосипед", – кажуть у департаменті транспорту Києва.

А в Україні, де це все поки не врегульовано вихід поки один – усім бути уважними та обачними, а власники легкого транспорту, якщо вже рухаються тротуарами, то мають надавати пріоритет пішоходам та не їздити між людей. Водіям же авто слід з повагою ставитися до велосипедистів та самокатників, щоб не заганяти їх на тротуар, де страждають пішоходи.

Раніше сайт "Сьогодні" вже зібрав думки за і проти нового легкого транспорту на дорогах у матеріалі "Чи небезпечні електросамокати на автодорогах".

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Говорить президент України
Більше заяв Зеленського
ЗСУ: головне
Докладніше
Війна в Україні з космосу
Більше новин
🙏 Keep Calm
Допомога під час війни
Більше новин
Хроніка обстрілів
Більше про це
У пошуках роботи
Знайти своє місце!
🏠 Квартирне питання
Новини нерухомості
🚘 Актуалка для автовласників
Що ще нового?
"Разом нас багато"
Нас не подолати
⚽ Фан-сектор
Вболівай за футбол!
Be in Techno Trends
Слідкуй за новинами
⭐ Срачi прибули
Більше скандалів
🔮 Прогнози та гороскопи
Що ще кажуть зірки?
Герої не вмирають!

Позивний “Депутат”... Сергій Компанієць - старшина роти 93-ї окремої механізованої бригади “Холодний Яр”. Воював на передовій з 2014 року. Хлопці називали 47-річного старшину батьком, бо він допомагав і вчив кожного. Загинув у бою під Ізюмом, прикриваючи побратимів. Його 16-річний син пішов вчитись у військовий коледж…

Історія героя
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

63505.75

Bitcoin Cash (BCH)

481.96

Binance Coin (BNB)

599.01

Ethereum (ETH)

3117.36

Litecoin (LTC)

86.94

ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
54,28
53,60
50,61
27,60
55,96
53,96
53,96
25,98
56,99
55,99
56,68
28,29
57,06
55,38
55,01
27,22
57,90
55,90
53,90
28,04
59,88
56,91
56,99
28,79
60,99
58,99
57,49
28,97
60,99
58,99
57,49
28,98
61,99
60,99
59,99
28,98
-
52,63
51,13
26,55
Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡
Валюта
Курс гривні сьогодні

Валюта

Ціна (грн)

Долар США ($)

39.67

Євро (€)

42.52

"Ми з України"
Наш плейлист

PROBASS ∆ HARDI

"Доброго вечора"

PROBASS ∆ HARDI

Макс Барських

"Буде весна"

Макс Барських

Олександр Пономарьов

"Україна переможе"

Олександр Пономарьов

Антитіла

"Топити за своє"

Антитіла

ТНМК и Kozak System

"Мамо"

ТНМК и Kozak System
Співаймо разом!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти